Android Nedir?Ne işe yarar?Artıları ve Eksileri Nelerdir?


Android
İçerisinde en çok seçenek barındıran platform. Samsung, Sony, HTC, LG gibi birçok firma Android işletim sistemli telefonlara sahip. Platformun bu kadar fazla üreticiye sahip olması aynı zamanda alt seviye cihazlara da yer açılması demek. Eğer akıllı cep telefonlarına çok fazla para yatırmak istemiyorsanız Android’e göz atmanızda fayda var.
Android, yine diğer işletim sistemlerine göre kullanıcıya çok daha fazla özgürlük tanıyan bir işletim sistemi. Firmalar Android cihazlarına farklı arayüzler koyuyorlar ve bu tasarım kullanıcı tarafından üçüncü parti yazılımlarla tamamen değiştirilebiliyor. Alacağınız telefonu tamamen kişiselleştirmek istiyorsanız Android yine en uygun seçenek.
Uygulama genişliği açısında da Android, piyasadaki işletim sistemleri arasında en iyilerden birisi. Bu konuda iOS ile birlikte başı çeken Android’in Play Mağazasında 700000′den fazla uygulama mevcut.
İşletim sistemi ve işletim sisteminin kullanıldığı cihazlar tek elden kontrol edilmediği için, Android platformu iOS, Windows Phone ve BlackBerry’ye göre biraz daha kararsız ve yavaş denilebilir. Yıllardır süre gelen “dokunmatiği iPhone kadar iyi değil” söylemi, şu anda üst düzey Android cihazlar için geçerli olmasa bile giriş seviyesi cihazlar için geçerli olan bir söz. Tabi giriş seviyesi bir cihazı iPhone ile karşılaştırmanın yanlış olduğunu hatırlatmaya gerek yok.
Android ile ilgili son olarak değinilmesi gereken nokta güncellemeler. Yine işletim sistemi ve cihaz üreticisi aynı olmadığı için ortaya çıkan bu problem sonucu aldığınız cihazın Android’in en yeni sürümüne güncellenememe ihtimali olduğunu unutmayın. Google’ın kendi adına sattığı Nexus ailesi cihazlarda bu sorun olmamak ile birlikte geriye kalan hemen hemen tüm cihazlar güncelleme ile ilgili problemler yaşıyorlar. Cihazlar güncellemeleri alacak olsalar bile (örneğin firmaların en üst düzey cihazları genellikle güncellemeleri alıyor) oldukça geç alıyor.
Artılar
+Çeşitlilik
+Mağaza Zenginliği
+Yüksek Kişiselleştirme Olanakları
Eksiler
-Stabilite/Performans (her cihaz için geçerli değil)
-Güncelleme(Nexus ailes için geçerli değil)
Google Plus'ta Paylaş

Yazar: Cihat Kılınç

    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder