Nokia Symbian İşletim Sistemi Tamamen Sona Eriyor

Nokia Symbian İşletim Sistemi Tamamen Sona Eriyor



Nokia, önümüzdeki yaz ayının sonunda Symbian işletim sistemli telefonların üretimini sonlandırıyor. Artık Nokia’nın telefonları Windows Phone ve Asha işletim sistemlerini kullanacak. Son gelen raporlara göre ...



Nokia, önümüzdeki yaz ayının sonunda Symbian işletim sistemli telefonların üretimini sonlandırıyor. Artık Nokia'nın telefonları Windows Phone ve Asha işletim sistemlerini kullanacak.
Son gelen raporlara göre Symbian işletim sistemli telefonların üretimi ve teslimatını bitiriyor. Geçtiğimiz yıl piyasaya çıkan Nokia 808 PureView Nokia Belle kod adlı Symbian işletim sistemini kullanan ve Symbian işletim sistemiyle üretilen son telefon olmuştu.
Telefon pazarının hakimiyken akıllı telefonlarla baş edemeyen Nokia çareyi Windows Phone işletim sistemli telefonlar üretmeyle bulmuştu. Gsm telefonların düşen satış rakamlarının ardından Nokia Symbian işletim sistemini sonlandırma kararı almıştı. Sybain'ın son sürümü olan Belle için geçtiğimiz yıldan beri destek verilmekteydi ancak Symbian için yolun sonu göründü. Nokia, Symbian işletim sistemli telefon üretimini ve dağıtımını bu yaz sonlandırma kararı aldı.
Yaz sonunda Symbian programımı tamamen kapatılacak ve sistem üzerinde çalışan personeli tasfiye edecek.  Windows Phone işletim sistemli telefonlarla akıllı telefon pazarında mücadeleye devam edecek olan Nokia, giriş seviyesi telefon modellerinde ise Asha işletim sistemi kullanacak.
Google Plus'ta Paylaş

Yazar: Cihat Kılınç

    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum:

Yorum Gönder